söndag 15 april 2018

Vårteckens vecka.



Så gick ännu en helg.

Igår skulle det vara regn här över Götaland men det blev en riktigt fin och solig varm dag så det blev en stund här i solstolen efter joggingrundan.

Och lite senare framemot kvällen även ett glas vin här medan maten grillades och förbereddes.

Äntligen riktig uterums premiär!

Vi skulle egentligen varit i Stockholm men så blev det inte så vi gottade oss här hemma istället.

Och det var helt perfekt varmt att sitta där ute hela kvällen lång och vi behövde inte ens elda vilket vi tänkt göra för att kunna sitta där men dagen bjöd ju på magiskt väder!
Så tacksam man blir av sol och ljus.

Det är livet som vänder mot vår och ljus och sommar.


När jag rensat ett land så såg jag på väg upp mot huset nere i backen något litet vitt som lös där bland löven vid vägen...

Vitsippor.
De första små för i år som öppnat sig för solen....

Alltså...den känslan...

Att något så simpelt och litet betyder så mycket.

Livets vackra enkla.

Här lade jag dem i Lotus handen från PB Home som kom hem i slutet av veckan.

(finns nu i nätbutiken)



Idag skulle jag fixa i trädgården men vi fick lite andra planer så det var de vita byxorna som åkte på istället.
😊
Så vårpremiär för det också...haha...💚


Finaste krukorna, om ni frågar mig, till uteblommorna...
De är från Tine K.
Dessa stora säljer jag dock bara i butiken.
Mindre finns i webshopen.

Och den matiga salladen jag gjorde, som jag skrev om igår, vilken jag gjorde till köttet och lördagsmiddagen fick fullt godkänt och jag kommer att göra den igen så det receptet kommer i veckan.😊

Hoppas du haft en härlig helg!

Kram!

1 kommentar:

Jessica Tremblay sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.