tisdag 10 april 2018

Kvastar, vaser, blommor och annat som händer en tisdag.


Idag har det mest stått bokföring på schemat så jag har suttit på ändan största tiden av dagen och nu sitter jag här igen för jag tänkte jag skulle skriva några rader...😊

Det är dock verkligen tur att man har ett rörligt jobb för jag tycker det är jobbigt att sitta för mycket helt enkelt.

Nu ikväll ska jag försöka städa lite i uterummet.
Det blåser så in i norden så det lockar inte alls att vara ute.
Bättre att stänga in sig här och greja lite.
Här är det ju varmt och gott efter dagens sol.

Jag har flyttat ut möbler som ska vara här nu och även lite små detaljer...


Gillar min nya kvast))
😊
Den säljer vi dock bara i butiken ej webshopen.

Corall vasen finns där emot även på nätet och jag har satt snöklockor, snödroppar och lite murgrönsblad från trädgården i min.
En riktigt mysig vas detta tycker jag))😊💚


Vacker kvast))



Visst är det roligt att städa och få fint?!
Jag älskar den känslan!


Till butiken har vi nu fått hem kanonfina olivträd på stam i en sån där "lite lagom" hög modell.
Här i krukor från Tine K.




Jag måste också i år fixa nya odlingslådor hemma.
De vi har sen innan har verkligen gjort sitt.
Tänkte nästan om jag inte skulle ha några nya men nej...det är klart...
Jag kommer att sakna det annars det vet jag även om jag blir lite trött på att rensa ibland...😉
Jag vill ju trots allt kunna plocka min dill, sockerärtor, luktärtor, solrosor, persilja, ringblommor, sallad och lite annat smått och gott där. Det är sommar för mig.

Idag har vi beställt hem mera gödsel och jord till butiken också.
Det går ju en del nu när vi alla vill börja plantera...
I år ska jag slänga på hönsgödsel när det kommer hem.
(har haft kogödsel sista åren)
Men jag tycker ändå att hönsgödsel är bästa krutet.

Hoppas ni haft en bra dag!

Inga kommentarer: