tisdag 8 augusti 2017

Nytt från Tove Frank


Igår när jag kom hem från jobbet blev jag bjuden på den absolut godaste fisksoppan jag någonsin ätit!
Mmmm...med egenfångad gös och så smakrik och god så nu har jag bestämt att Ola får göra fisksoppa varje gång i fortsättningen...haha...Det blir bra det!

Idag försöker jag att inte jobba för mycket (svårt när man alltid har jobbet med sig hem) men jag ska ta mig i kragen och njuta lite av det sköna vädret som äntligen lagt sig hos oss igen som varm lycka och sommarfrid.


Detta nagellack är en av mina sommarfavoriter.
Så mild fin rosa, som snäckskal på naglarna...

Det kommer från Lóreal och har nummer 220 och heter DIMANCHE APRÈS-MIDI

Ett litet tips.


Samma fina färg som min favorit höstanemonen som blommar nu.

Den urtjusiga spegelhyllan från PB Home är ny i butiken.



Igår fick vi leverans från Tove Frank så nu har vi nya fina motiv från denna talangfulla fantastiska fotografen.

(kommer att läggas in i webshopen snart)











Det var allt.
Nu ska jag rusa ut igen, jag håller på att binda lite kransar., (innan jag ska åka upp och jobba lite mera).
Så härligt att ta cykeln och plocka material och sen skapa.
Man får onekligen lite sensommar (höst😉) vibbar av det.

Var sak har ju sin tid och tjusning och nu är det augusti med allt vad det innebär.

(precis lagt ut en bild på kransen på instagram, allt blir ofta lite snabbare och tidigare där...)

Hej från mig!

6 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Mmm, fisksoppa är ju bara såå gott :)
Bra fördelning tycker jag;-)

Kransen blev ju superfin!
Augusti är sommarmånad för mig och jag vägrar tänka höst... kanske för att man liksom krampaktigt vill klamra sig fast vid att det fortfarande kan bli nån sommar i år..;)
Kram Anna

Tulipa sa...

Tack Anna!

Jag håller med om att augusti är en sommar månad men den är sensommar på något sätt som känns i luften och syns i naturen...Det är vackert men lite vemodigt...Man vill ju verkligen ha sommar så länge det bara går...

Kram till dig!

Anonym sa...

Jag var förbi din butik idag! Vi är ute på en liten "road trip" och vägen från High Chaparall till Göteborg fick gå via Knäred (med övernattning i Ljungby). Du har lyckats få samma känsla i bloggen som i butiken. Så snyggt!
Jessika

Tulipa sa...

Åh men tack snälla Jessika vad glad jag blir för en sååå fin kommentar!

TACK från hjärtat!
Verkligen.

Och vad roligt att ni tog er omvägen förbi Knäred, (det är ju hedrande...).

Önskar dig fortsatta sköna semesterdagar!

Kram Mariette

Anonym sa...

Butiken är värd en omväg!
Jag hade höga förväntningar, som uppfylldes! Tack för att du delar med dig!
Kram Jessika

Tulipa sa...

Men tack! Igen!

Nu gjorde du min dag!

Kram!