lördag 27 maj 2017

Sånt som är tråkigt och det som är kul!


Hej på er!

Vilken dag, vilken dag...

Här hemma fortsätter vi att hålla på med våra fönster och det är sååå tråkigt...
Men så är det. Det måste göras och det är bara att kämpa på, vecka efter vecka...suck...

Det jag i alla fall ville visa var detta fina växtstödet som finns i butiken och som kommer från vår favoritleverantör när det gäller fina trädgårds saker, nämligen Eldgarden.

Här stöttar den min första tidiga pion som blommar innan det är dags för de dubbla att slå ut.


Nu är det så roligt att plantera krukor och ställa ut runt huset.

Nu precis så planterade jag två jätteverbena (de måste ni köpa om ni inte brukar,,,senblommande på höga svävande stänglar kommer lila vackra blommor som är en fjärilsmagnet!) i en stor korg.
Och så en ros på stam hann jag också pela ner i en favvorkruka från Tine K...😊
Längtar efter att plantera balkonglådan men först måste det fönstret bli klart...så jag får ta lite andra planteringar emellan.
Blomsterkontor på sommaren är allt lite högre på vintern eller vad säger ni?





Imorgon har vi öppet i butiken 10-12

Välkomna!


Och så önskar jag er en härlig sommarkväll!

Inga kommentarer: